Ik ben werkgever

Logo van Tijt

Jouw medewerkers zijn de spil van je organisatie.
Een medewerker die plezier heeft in het werk, zet zich maximaal in. Toch kan het gebeuren dat iemand vastloopt, door privé- of werkgerelateerde problemen.

Met de ondersteuning van een bedrijfsmaatschappelijk werker kun je uitval voorkomen en verzuim beperken.

 

In welke situaties kan bedrijfsmaatschappelijk werk een uitkomst zijn? 

Bij:

    • stress door hoge werkdruk,
    • arbeidsconflicten of ongewenst gedrag;
    • ontwrichte werk-privé balans;
    • spanning bij reorganisatie of overplaatsing;
    • functioneringsproblemen bij rouw en verlies;
    • problemen bij re-integratie;
    • onzekerheid over functioneren en persoonlijke effectiviteit;
    • privéproblemen die invloed hebben op het werk, 
      zoals financiële zorgen of verandering in de thuissituatie.  

“Naast een luisterend oor kreeg ik deskundige en praktische aanbevelingen op maat.” 

2018 Tijt78

ADVIES EN VOORLICHTING

Wat kan je organisatie doen om verzuim te voorkomen? Wij helpen je graag met advies op maat. Onze bedrijfsmaatschappelijk werkers signaleren zaken binnen de organisatie die tot verzuim kunnen leiden. Met een passend advies geven we praktische oplossingen om dit aan te pakken. 

Laat het ons weten. 
We nemen binnen twee werkdagen contact met je op. 

 

Tijt voor actie

Snel handelen is in het geval van psychosociale problemen essentieel. 
Vaak worden bedrijfsmaatschappelijk werkers ingezet als er al sprake is van verzuim. Zonde! Onze ervaring heeft ons geleerd dat juist bij het preventief inzetten van bedrijfsmaatschappelijk werk, verzuim voorkomen kan worden.

Bij TIJT helpen wij je de signalen te herkennen en komen we graag met een passende oplossing voor je medewerker. In nauwe samenwerking met leidinggevende en bedrijfsarts focussen we op het voorkomen of verkorten van verzuim. Onze ervaren bedrijfsmaatschappelijk werkers staan klaar om   

    • jouw medewerkers persoonlijk te begeleiden;
    • jouw leidinggevenden en medewerkers te trainen;
    • je objectief advies en voorlichting te geven. 

Met persoonlijk contact en een praktische aanpak zorgen wij dat jouw medewerkers weer in hun kracht staan. 

Persoonlijke begeleiding

Geen mens is hetzelfde. Het begeleiden van medewerkers is maatwerk. Ieder traject start met een vertrouwelijk intakegesprek tussen jouw medewerker en onze bedrijfsmaatschappelijk werker. Heb je een medewerker aangemeld? Dan nemen wij binnen twee werkdagen contact op om een intakegesprek in te plannen.

Tijdens het vertrouwelijke gesprek brengen jouw medewerker en onze bedrijfsmaatschappelijk werker de situatie in kaart. Ook stellen zij doelen vast. Blijkt na de intake dat bedrijfsmaatschappelijk werk een passende oplossing kan bieden, dan starten we een traject op. Met een persoonlijk adviesplan krijg je inzicht in de handvatten die wij jouw medewerker kunnen bieden. 

Bij TIJT werken we altijd vanuit een oplossingsgerichte aanpak. Tijdens de vervolggesprekken leert de medewerker om te gaan met de problemen die er spelen. Na het eerste en laatste gesprek ontvang je een terugkoppeling. Vaak worden de doelen al met vijf gesprekken behaald. 

Trainingen

Om optimaal te functioneren is scholing essentieel. Het volgen van een training geeft nieuwe inzichten, kennis en motivatie. De deelnemers krijgen zo de kans zich verder te ontwikkelen in hun functie en werkomgeving. Wij bieden verschillende trainingen en workshops aan voor zowel leidinggevenden als medewerkers.

MAAK KENNIS MET MIRJAM, SANDRA
EN DE REST VAN het team

WAAROM TIJT?

GEEN 
WACHTLIJST

vinkje

HOGE KLANT-TEVREDENHEID

vinkje

PRAKTISCH &
PRO-ACTIEF

vinkje

KORTDURENDE
TRAJECTEN

vinkje

06-57 80 60 67

Contact: info@tijt.nl      Adres: Peizerweg 87, Groningen      KVK: 71376852      Fotografie: Jantina Fotografie      Ontwerp: CRISP-klantgeluk